علمی-پژوهشی

توصیه های مهم آکادمی چشم آمریکا درباره کرونا ویروس

کارشناسان بهداشت چشم می گویند علاوه از استفاده از ماسک صورت برای پوشاندن دهان و بینی، انجام اقداماتی برای مراقب از چشم نیز می تواند به محافظت در برابر عفونت کروناویروس کمک کند. در مقاله قصد داریم به بیان توصیه هایی از آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAO ) درباره ویروس کرونا بپردازیم.

بهتر است لنز تماسی نپوشید و عینک بزنید. چرا که پژوهش ها نشان داده است افرادی که لنزهای تماسی دارند، بیشتر از افراد معمولی چشمان خود را لمس می کنند.

عینک یک لایه محافظتی را ایجاد می کند. عینک می تواند چشم شما را از قطرات حامل ویروس محافظت کند، اما متاسفانه امنیت صد درصدی را فراهم نمی کنند.

اگر داروی چشمی مصرف می کنید، سعی کنید مقدار کافی از آن را در منزل داشته باشید تا در این روزهای شیوع بیماری نیاز به مراجعه به داروخانه نداشته باشید.

چشمتان را نمالید. اگر قصد خاراندن یا مالش چشم یا تنظیم عینک خود را دارید، از یک دستمال استفاده کنید نه از انگشتان دستتان. اگر مجبور هستید چشمان خود را لمس کنید، قبل و بعد از این کار، دستان خود را بشویید.

به یاد داشته باشید که بهداشت ایمنی و فاصله اجتماعی را رعایت کنید، بیشتر دستان خود را بشویید. صورت خود را لمس نکنید. هنگام سرفه یا عطسه صورت خود را بپوشانید. از تماس با افراد بیمار خودداری کنید و در صورت بیمار بودن در خانه بمانید.

همچنین، به طور مرتب سطوح و وسایل موجود در خانه خود را (بویژه دستگیره های در و میزها) ضد عفونی کنید.

توصیه می شود کمتر در آماج تماس فیزیکی با دیگران باشید. هنگامی که فرد آلوده سرفه می کند یا صحبت می کند، ویروس می تواند به صورت شما پاشیده شود و در آنجا وارد دهان، بینی یا چشم شما شود. همچنین اگر یک سطح آلوده را لمس کنید، می توانید آلوده شوید و بعد چشم خود را لمس کنید.

منبع: usnews

اخبار مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

إغلاق