سلامت چشم

آیا ممکن است دوربینی در کودکان پیشرفت کند؟

ممکن است شما والدین از آثار مشکل دوربینی کودکتان ناراحت باشید. در این مقاله، به پرسش ­های رایجی از جمله اینکه "­آیا فرزند شما ممکن است دچار دوربینی شود" و "آیا دوربینی فرزندم در آینده پیشرفت بیشتری خواهد کرد؟" پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

شاید فکر کنیم نزدیک بینی تنها مشکل بینایی در کودکان است و از اینکه کسی به ما بگوید فرزندش به سایر عیوب انکساری مانند دوربینی شده، تعجب می کنیم.

اما ... دوربینی چیست؟

 دوربینی یک مشکل بینایی است که با مشخصات زیر تعریف می ­شود:


*دوربینی، بهترین دید را در مورد چیزهایی که بسیار دور هستند، فراهم می ­کند اما برای فرد، دیدن جزئیات را در فواصل نزدیک، چالش برانگیز می کند.

* دوربینی می ­تواند به دلیل داشتن تنها یک انحنای کوچک در قرنیه یا ناهنجاری دیگری در شکل یا اندازه ی چشم باشد که موجب هدایت نور به قسمت اشتباه چشم  می شود. همچنین این عارضه می ­تواند موجب تاری دید نزدیک شود.

علائم دوربینی در کودکان چیست؟

هایپروپیا می ­تواند کودکتان را همانند خود شما به شکلی مشابه تحت تأثیر قرار دهد به طوریکه او به سختی می تواند روی پروژه­ های نزدیک به صورت، تمرکز کند.

اگر فکر می­ کنید چشمان فرزندتان دوربین است­، بهتر است مراقب این علائم باشید:

• لوچ کر دن یا کج کردن چشم ها در هنگام مشاهده اشیاء از نزدیک­

• خستگی چشم ­ها پس از انجام کارهای مدرسه یا سایر کارهای دید نزدیک به مدت طولانی و بدون استراحت

• عدم توجه به فعالیت ­ها و مواردی که نزدیک به صورت هستند، موجب بروز مشکل می شود

بعضی اوقات ممکن است احساس کنید که اگر کودک وقت زیادی را صرف کارهای نزدیک خود کند، بدون این­که هر چند وقت یک بار به چشم­ های خود استراحت بدهد، از کوره در می رود و پرخاش می کند. ما پیشنهاد می کنیم  در چنین مواقعی به فرزندتان یادآوری کنید که بهتر است چند دقیقه از فعالیت ­هایی که روی چشمش اثر می ­گذارد، فاصله بگیرد. چرا که مهم است کودک در فواصل زمانی به چشمش استراحت بدهد.

آیا دوربینی چشم فرزندم پیشرفت خواهد کرد؟

بدون مشورت با پزشک چشم کودک­، پاسخ دادن به این پرسش دشوار است. اینکه دوربینی در چه مدت کودک شما را تحت تأثیر قرار می­دهد، بستگی به چشم کودک و سلامت کلی بینایی او دارد.

 افراد در این شرایط متفاوت هستند. علائم برخی از کودکان ممکن است با گذشت زمان کاهش یابد، در حالی که در بعضی دیگر ممکن است بدتر شود.

اگر نگران این هستید که فرزندتان هنگامی که بزرگ ­تر می­ شود چگونه می ­تواند علائم دوربینی اش را مدیریت کند­، توصیه می ­کنیم برنامه­ ی سالیانه معاینه­ ی جامع چشم را برای او برنامه­ ریزی کنید.

 

بعد از سن 6 سالگی­، هر کودک باید هر سال به متخصص چشم مراجعه کند و در زمان قرار ملاقات در مطب، بینایی ­سنج
 می ­بیند که آیا کودک شما نیاز به تغییر در نسخه دارد یا خیر.

 

 

 به خاطر داشته باشید که همه افراد با چشم دوربین احتیاج به عینک یا لنز تماسی ندارند. برخی از  کودکان دور­بین - و بزرگسالان - می توانند بدون لنزهای اصلاحی خوب عمل کنند.  از پزشک معالج خود بپرسید که چه چیزی مناسب چشمان کودک شماست.


آیا دوربینی با افزایش سن بهتر می شود؟

كودكان مبتلا به دوربینی می­ توانند علائم زیادی را تجربه كنند­، این علائم محدود به تنگ کردن چشم یا تحریک بعد از تثبیت فعالیت بینایی نزدیک نیستند. اگرچه این علامت ها  لزوماً به معنای دوربین بودن چشم کودک شما نیست­، این علامتی است که در بسیاری از بچه های دور­بین - و بزرگسالان – مشترک است.

هنوز هیچ پاسخ قطعی به این پرسش که آیا علائم یا بیماری هایپروپی کودک از بین می­رود یا خیر وجود ندارد.

برای کنترل و نظارت بر پیشرفت ­این عیب انکساری، پیشنهاد می­ کنیم معاینه ­ی چشم کودک را هر سال انجام دهید.

معاینه­ ی چشم مداوم سلامت کامل چشم فرزندتان را نشان می­دهد، همچنین بینشی را در مورد هرگونه خطای انکسار موجود یا جدید ارائه می ­دهد.

 

 
منبع:  foreyes
 

 

 

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق