عینک سازی

ترفندهایی برای انتخاب قاب عینک مناسب

خرید عینک با قابی که ظاهر و احساس خوبی داشته باشد و در برابر ضربه مقاومت کند، بسیار مهم است. در این مقاله به نه راهکار برای انتخاب قاب عینک مناسب اشاره خواهیم کرد. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

1. ضخامت قاب باید متناسب با نمره عینک باشد

اگر نسخه عینک شما بالا است، به این معنی که به لنزهای ضخیمی نیاز دارید، از قاب‌‌های سیمی نازک اجتناب کنید و در عوض قاب‌هایی را انتخاب کنید که به خوبی با وزن عدسی‌های شما منطبق شوند. این مطلب را آنتونی بوسکا، مالک فروشگاه‌ InVision Distinctive Eyewear در Minneapolis-St ، می‌گوید.

2. قاب عینک متناسب با سبک زندگی فرد باید انتخاب شود

آیا مرتباً با کایاک‌سواری یا پیاده‌روی می‌روید؟ آیا مدام در حال تعقیب دو کودک خردسال خود هستید؟

آقای بوسکا پیشنهاد می‌کند اگر همیشه در سفر هستید، حتما قاب‌های محکمی را برای عینکتان انتخاب کنید تا در مقابل ضربه یا هر مورد دیگری مقاوم باشد جنس قاب عینک ایده‌آل برای افرادی که  فعالیت بالایی دارند عبارتند از:

  • فلکسون Flexon، فلزی سبک و انعطاف‌پذیر.
  • نایلون، معروف به قدرت و سبک بودن.
  • تیتانیوم، به دلیل سبکی، دوام و استحکام خود قابل قبول است.

     

3. جنس قاب در انتخاب آن مهم است
در گروه فلزات، متخصصان تیتانیوم را توصیه می‌کنند زیرا سبک، با دوام و قوی است.

علاوه بر این  قاب‌هایی که فقط با تیتانیوم ساخته می‌شوند ضد آلرژی هستند. تیتانیوم از بسیاری از مواد دیگر گران‌تر است بنابراین هزینه عینک شما را افزایش می‌دهد.

استات سلولز، نوعی پلاستیک است که در میان مواد برتر برای قاب عینک قرار دارد. طبق گفته انجمن بینایی سنجی آمریکا، قیمت آن بسیار ارزان‌تر از تیتانیوم و کار با آن آسان است و دارای مجموعه‌ای از رنگ‌ها ، بافت‌ها و الگوها است.

اما ایرادی که استات سلولز (که به آن زیل یا زیلونیت نیز گفته می شود) دارد این است که به مرور زمان شکننده می‌شود.

آقای بوسکا می‌گوید: "استات خوب رنگ عمیقی دارد و صاف و صیقلی است." در مورد انتخاب قاب‌های ساخته شده از Monel، آلیاژ نیکل و مس، نیزباید احتیاط کرد.

طبق گفته‌ی انجمن بینایی سنجی آمریکا، Monel با دوام است و در برابر خوردگی مقاومت می‌کند اما ممکن است پوست بعضی افراد را که به نیکل حساسیت دارند، تحریک کند.
فرم صورت در انتخاب قاب عینک اهمیت دارد

4. شکل قاب باید متناسب با فرم صورت شما باشد

سام براون، متخصص محصولات و سبک برند عینک Maui Jim، توصیه می‌کند تا قاب‌هایی را انتخاب کنید که شکل آن‌ها با فرم صورت شما مغایرت داشته باشد.

به عبارت دیگر قا‌ب‌های مربعی شکل برای صورت گرد و قاب‌های گرد برای صورت مربعی مناسب است. برای صورت‌های بیضی شکل نیز بیشتر انواع قاب‌ها پیشنهاد می‌شود.

آقای بینر که یک خرده فروش عینک در فلوریدا است نیز در این باره می‌گوید: اگر صورت پهنی دارید، باید قاب‌های بزرگتر را و اگر صورت باریک یا باریک تری دارید، به قاب های کوچکتر را انتخاب کنید.  

5. رنگ قاب مهم است

گذشته از فرم صورت، هنگام خرید قاب از رنگ پوست، چشم و موی خود غافل نشوید.

علاوه بر این، رنگ لباس‌هایی را که به طور معمول می‌پوشید نیز در نظر بگیرید. سراغ رنگ‌های قابی بروید که تکمیل کننده‌ی ظاهر شما و لباس‌هایتان باشند.

6. چشم و ذهن خود را باز کنید

آقای بینر از افراد عینکی می‌خواهد تا قاب‌های متفاوت و غیر معمول را هم امتحان کنند.

او می گوید: "وقتی نوبت به عینک می‌رسد، بسیاری از افراد در حباب سبک‌های مشابه و همیشگی گیر می‌افتند."

در همین راستا دیوید شوتنشتاین بنیانگذار و مدیرعامل مارک عینک Privé Revaux، خرید عینک را در انواع سبک‌های قاب، نه فقط یک‌بار که دو یا سه بار پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید: "آیا شما به یک یا دو یا سه پیراهن بسنده می‌کنید؟" او پیشنهاد می‌دهد که انواع قاب‌ها را داشته باشید وهرچند وقت یک‌بارعینکتان را متناسب با روحیه خود تغییر دهید.

بینر ادامه می‌دهد: "ما همیشه مشتریان خود را تشویق می‌کنیم که پا را فراتر بگذارند و ریسک کنند. مد یک چیز ذهنی است. "
مدل‌های مختلف عینک را امتحان کنید

7. از دیگران نظرسنجی کنید

قبل از خرید قاب، از دیگران نظرشان را بپرسید. این منتقدان می‌توانند شامل دوستان، اقوام، همکاران و متخصصان مراقبت از چشم باشند.

شوتنشتاین می‌گوید: "من همیشه ​​از فرزندانم نظر خواهی می‌كنم. چرا که آن‌ها، بی رحمانه‌ترین پاسخ‌های صادقانه را از نظر سبك عینک به من می‌دهند.  به علاوه آن‌ها همیشه با به روزهستند و نظرات آن‌ها بیش از هر چیزی  برای من مهم است."

8. سلیقه‌ی خودتان مهم‌ترین است

از نظر بینر آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد این است که خود شما درباره قاب‌ها چه نظری دارید.

او می‌گوید: "خوب است که نظر دوم را از دوستان و خانواده بگیریم، اما به خاطر داشته باشید افرادی که اغلب شما را می‌بینید عادت کرده‌اند که شما را به روشی خاص ببینند و ممکن است از یک قاب عینک خاص خوششان نیاید چرا که سبکی نیست که معمولاً از آن استفاده می‌کنید‌."

بینر ادامه می‌دهد: "اعتماد به نفس مهم است، بنابراین اگر قاب خاصی وجود دارد که شما آن را دوست دارید ، آن را به چشمتان بزنید."

9. بررسی نهایی را انجام دهید

شوتنشتاین توصیه می‌کند قبل از تصمیم‌گیری در مورد قاب عینک این چک لیست را اجرا کنید:

آیا در آن‌ها احساس راحتی و اطمینان دارید؟

آیا آن‌ها مناسب صورت شما هستند؟

آیا آن‌ها با سبک زندگی شخصی شما هم‌سو هستند؟

"اگرپاسخ شما به همه‌ی این‌ها" بله "باشد ، یک عینک عالی را پیدا کرده اید.

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق