عینک سازی

برای ورزش دلخواهمان چه عینک آفتابی انتخاب کنیم؟

برای اینکه هنگام ورزش کردن، احساس خوبی داشته باشید و بتوانید مسیر و موانع را به خوبی تشخیص دهید، باید دید خوب و کافی داشته باشید. درست دیدن و بینایی صحیح به ما دربیش از 70 درصد از حرکات راهنمایی می‌کند. عینک آفتابی نیز از جمله تجهیزاتی است که به دید بهتر ما در شرایطی کمک خواهد کرد.عینک آفتابی نه تنها یک وسیله برای مد و خوش‌تیپی است بلکه ابزاری است که به ما این امکان را می‌دهد تا درهنگام فعالیت ورزشی بتوانیم احساس راحتی کنیم و به خوبی ببینیم. دو عنصر اساسی که باید درهنگام انتخاب عینک آفتابی در نظر گرفت، قاب و لنزهستند. این دو عنصر جدا نشدنی برای یک ترکیب عالی تعبیه شده اند! در این مقاله به نکاتی اشاره خواهیم کرد که به شما در انتخاب هوشمندانه‌ی عینک آفتابی کمک خواهد کرد.

نوع قاب

قاب عینک ورزشی برای پاسخگویی به نیازهای خاص یک ورزشکار طراحی شده است. به عنوان مثال، برای ورزش دوچرخه‌ سواری عینک مخصوصی وجود دارد که مناسب این ورزش طراحی شده و با عینک بیس بال متفاوت است. این شما هستید که باید مورد استفاده‌ی قاب را تعیین کنید. همچنین در هنگام انتخاب دقت کنید که قاب به راحتی روی بینی شما قرار گرفته باشد زیرا راحتی ثابت بودن قاب روی بینی دو معیار اساسی در انتخاب قاب است.

عینک آفتابی مخصوص دوچرخه سواری

پیاده روی، اسکی، صحرانوردی، دو، دوچرخه سواری

مهم‌تر از همه، شما باید قاب سبکی را انتخاب کنید که به معنای واقعی کلمه فراموش کنید که در طول سفرهای طولانی خود آن را به چشم زده اید.همچنین، دسته‌های آن قاب باید قابل تنظیم باشد تا بتوانید آن را به راحتی زیر کلاه ایمنی یا کلاه خود بکشید. همچنین دسته‌ها باید ضد لغزش باشد و پد بینی نیز قابل تنظیم باشد تا بتوانید با اطمینان با سرعت بالا و در زمین‌های شیب‌دار حرکت کنید. تهویه‌ی قاب شما نیز معیار مهمی برای جلوگیری از مه گرفتگی است. از آن‌جا که این نوع ورزش‌ها در مناطق مختلف انجام می‌شود، عدسی فتوکرومیک را پیشنهاد می‌کنیم تا با تغییر شرایط نوری سازگار باشد.

 ورزش‌های آبی: قایق‌رانی، بادبادک بازی یا پارو زدن

برای این فعالیت‌ها، یک قاب نرم را برای جلوگیری از بخار اما با تهویه مناسب توصیه می‌کنیم. چه در ساحل و چه در آب، اکیداً توصیه می‌کنیم لنزهای قطبی (پلاریزه) را انتخاب کنید زیرا این عدسی‌ها بازتاب خورشید را روی سطوح بازتابنده از بین می‌برند و بدون هیچ گونه خیرگی می‌توانید منظره‌‌ی افق را مشاهده کنید.

در این مورد نیز قطعاً لنز فتوکرومیک انتخاب خوبی است. این نوع عدسی بدون در نظر گرفتن آب و هوا، باران یا درخشش، راحتی بینایی عالی را ایجاد می‌کند.

عینک آفتابی ورزشی بهتر است پلاریزه باشد


ضد آفتاب بیش ازهمه!

در آخر اطمینان حاصل کنید که عینک آفتابی از چشمان شما در برابر پرتوی خورشید محافظت می کند. برای یک انتخاب خوب، برچسب عینک را با دقت بخوانید تا عینکی را انتخاب کنید که 100٪ در برابر پرتوی UV محافظت می‌کند که این پرتو آسیب‌زا ترین پرتو برای چشم است. همچنین، از آنجا که می‌توان پرتوها را در پشت لنزها بازتاب کرد، باید فیلتر فرابنفش در هر دو طرف عدسی وجود داشته باشد.

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق