مدیریت کسب و کار

چگونه از خطرات شغلی در امان بمانیم؟

در دنیای تجارت همیشه خطر یا ریسک وجود دارد، به خصوص اگر مدیر یک کسب وکار متوسط با تعداد زیادی بخش‌های فعال و پویا باشیم. نحوه‌ی پاسخ‌گویی و کاهش ریسک، تعیین‌کننده‌ی موفقیت ما به عنوان یک صاحب شرکت تجاری است. قسمت دشوار این قضیه این است که یاد بگیریم چگونه می‌توانیم خطرات مربوط به کارمان را کاهش دهیم. با سپاس از همراهی شما خوانندگان عزیز، در این مقاله در قالب یک راهنمای کوتاه به ارائه‌ی چندین روش برای کاهش این مشکلات پرداخته‌ایم؛ اگر شما هم مدیر یک کسب و کار یا شرکت تجاری هستید، حتما مطلب زیر را بخوانید.

1- استفاده از بیمه کامل

دنیای امروز بستر حوادث طبیعی یا غیر طبیعی بسیاری است. ممکن است حوادث مختلفی برای کسب و کارمان اتفاق بیفتد که اگر از قبل  آن را پیش‌­بینی نکرده باشیم و آمادگی لازم را از قبل نداشته باشیم، مهار آن برایمان سخت و دشوار خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که در هر شرایطی خود و کسب و کارمان  را بیمه کنیم.

به عنوان مثال، اگر پیش از بروز حوادثی مانند سرقت، آتش‌سوزی، نوسان برق و ... فروشگاه یا دفتر کار خود را بیمه کرده باشیم؛ اگر هم خدایی نکرده حادثه‌­ای برای کسب و کارمان پیش بیاید، می‌­توانیم از مزایای شرکت بیمه­‌ای طرف قرارداد خود استفاده کنیم و با آرامش خاطر بیشتری از این بحران گذر کنیم.  

علاوه‌براین، برخورداری از بیمه­‌های درمانی­، اموال­، حوادث رانندگی و موارد دیگر به منظور حفاظت کامل از کسب و کارمان بسیار ارزشمند است. در همین دوران همه‌­گیری کرونا ویروس نیز در بسیاری از نقاط دنیا، شرکت‌های ارائه­‌دهنده خدمات بیمه‌­ای پشتوانه­‌ی مالی بسیار محکمی برای مردم کشورشان بودند و در دوران قرنطینه شرایط بسیار مناسبی را برای کارمندان کسب و کارهای مختلف ارائه کردند که از نظر امنیت مالی و آرامش روانی بسیار مفید و کمک‌کننده بودند.

 

برای پیشگیری از خطرات شغلی، کسب و کارتان را بیمه کامل کنید

2- استخدام تیم مدیریت ریسک

بهترین مشاغل و کسب و کارها نه تنها هنگام وقوع خطرات واکنش نشان می‌­دهند­، بلکه اطمینان حاصل می­‌کنند که پیش از وقوع خطر از آن آگاه هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که تیم مدیریت ریسک ماهری را استخدام کنید تا موقعیت­‌های مربوط به کار شما را در شرایط آسیب‌­پذیر تجزیه و تحلیل نمایند و راهکار­هایی را نیز برای کاهش خطرات احتمالی پیدا کنند. بدون حضور این تیم، ممکن است کسب و کار شما آسیب زیادی ببیند.

استخدام تیم مدیریت بحران، به کم شدن مشکلات شغلی کمک می کند.

3- بررسی دقیق سابقه افراد پیش از استخدام

در واقع یکی از بزرگ‌‌ترین خطرات برای شرکت، حضور افرادی هستند که شما استخدام می­‌کنید. بدترین اتفاقی که می‌تواند برای یک کسب و کار اتفاق بیفتد، استخدام افراد ناتوان و بدخواه است. در این صورت خطری واقعی برای فرایند کسب و کار ایجاد خواهد شد. به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از استخدام افراد در کسب و کارتان، ابتدا بررسی دقیقی از پیشینه‌ی او داشته باشید و مطمئن شوید که فرد از سلامت کافی برخوردار است.  ارزیابی کنید که آیا این فرد صلاحیت واقعی این شغل را دارد تا در ادامه همکاری‌تان با این او، خطرات احتمالی در کسب و کارتان کاهش یابد.

سوابق افراد را پیش از استخدام دقیقا بررسی کنید

4- مقیاس پایدار

شاید هنگام اداره‌ی یک کسب و کار و به ویژه یک شرکت نوپا، وسوسه شده باشید که هر چه سریع­تر مقیاس کاری خود را افزایش دهید. البته فقط شما این‌گونه فکر نمی‌کنید؛ بیشتر افراد هم معتقدند که اگر با سرعت به توسعه‌ی کار خود بپردازند، تجارتشان رشد بهتری خواهد کرد و پول بیشتری به دست می‌آورند. اما باید بگوییم این استدلال تاحدی اشتباه است، زیرا افزایش و توسعه‌ی کاری سریع و بدون کنترل، شما را به سمت مسائل مختلف و شاخه‌های کاری دیگر هدایت و احتمال دور شدن شما از مسیر اصلی‌تان را بیشتر خواهد کرد. به همین دلیل این نکته را هرگز فراموش نکنید که پایداری و ثبات کاری بسیار مهم است.

آهسته اما پیوسته قدم بردارید

 

مقالات مرتبط

نظر خود را ثبت نماييد

متن نظر*




کد بالا را وارد کنید

اين مقاله را بخوانيد!

بستن
إغلاق